یوم العرفه
بسم الله الرحمن الرحیم
یقین دارم که مهدی موعود این روز ها در صحرا عرفات است.
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم هذا یوم عرفه یوم شرفته و کرمته و عظمه نشرت فیه رحمتک
![]()
![]()
تعجیل در فرج امام زمانمان صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
یقین دارم که مهدی موعود این روز ها در صحرا عرفات است.
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم هذا یوم عرفه یوم شرفته و کرمته و عظمه نشرت فیه رحمتک
![]()
![]()
تعجیل در فرج امام زمانمان صلوات

بسم الله الرّحمن الرّحيم
شهادت امام محمد تقی (علیه السلام)بر شما تسلیت باد.
صلوات بر امام جواد عليه السّلام
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىِّ بْنِ موُسى، عَلَمِ التُّقى، وَنوُرِ الْهُدى،
خدايا درود فرست بر محمد بن على بن موسى نشانه ي تقوى و چراغ هدايت
وَمَعْدِنِ الْوَفآءِ، وَفَرْعِ الْأَزْكِيآءِ، وَخَليفَةِ الْأَوْصِيآءِ وَاَمينِكَ عَلى
و معدن وفاء و نژاد مردمان پاكيزه و جانشين اوصياء و امين تو بر
وَحْيِكَ، اَللّهُمَّ فَكَما هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلالَةِ، وَاسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ
وحيت، خدايا چنان چه راهنمايى كردى به وسيله ي آن حضرت از گمراهى و نجات بخشيدى (مردم را) به وسيله ي آن حضرت از
الْحَيْرَةِ، وَاَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدى، وَزَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكّى، فَصَلِّ عَلَيْهِ
سرگردانى و راهنمايى كردى بدو هركه را ره يافت و پاك كردى بدو هركه را پاك شد پس درود فرست بر او
اَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِيآئِكَ، وَبَقِيَّةِ اَوْصِيآئِكَ، اِنَّكَ عَزيزٌ حَكيمٌ
بهترين درودى را كه فرستى بر يكى از دوستانت و باقيماندگان از اوصيائت كه براستى تو نيرومند و فرزانه اى.
جهت دیدن چند عکس از حرم باصفای امام جواد الائمه و جد بزرگوارشان امام موسی کاطم (علیهما سلام) در کاظمین به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
میلاد مسعوذ حضرت امام رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بر دانش آموزان و معلمین محترم مبارک باد .
آقا جان سلام؛
چه دلی توی این عالم است که درش غم نباشد و چه دستی است که نیازی نداشته باشد. آقا جان شما خودتان به خواسته های دل ما آگاهید؛ میدانید که چه در فکر و قلب ماست. دست نیاز ما هم همیشه به سوی شما دراز بوده و هست. آقا جان وقتی وارد حرم شما میشوم هر چقدر غصه که توی دلم باشد؛ هر چقدر غم که داشته باشم؛ هر چه خواسته در کوله بار تمنایم باشد را با خودم می آورم. اصلاً هم احساس شرم نمیکنم. آقا جان میگویند هر که در اینجا دلشکسته تر باشد بیشتر خریدار دارد.
آقا جان سلام. بی تعاریف بگویم: تمام دنیا را گشتم و جایی را پیدا نکردم که به من بگویند بیا، با کوله بار غمها و خواسته هایت بیا، با تمام تمناهایت بیا، با تمام سرافکندگیت بیا، با تمام روسیاهیت بیا؛ فقط شما بودید که گفتید بیا،د ر هر حالتی که هستید رویتان را از ما برنگردانید. آقا جان مثل شما به خدا اگر در دنیا پیدا شود. آقا جان در سختترین شرایط زندگی آنجا که دیگر تمام درها به رویم بسته و دیوار میشوند. باز هم نا اُمید نمیشوم. چون میدانم که به نا اُمیدی نرود کسی از این درگه؛ که درگه شما نیست جای نومیدی...
.png)


در این دنیا آدمی پیدا نمشود که در زندگی خویش با مشکلات و گرفتاریها روبرو نباشد. مشکلاتی که گاهی خود ما از عهده یشان بر می آییم و گاهی هم نه. به هر روی چه مشکلات زندگیمان از نوع اول و چه از نوع دوم باشد بنابر روایات باید که در تمامی مراحل زندگی با کمک و استعانت از خداوند متعال و اولیای او کارها را به سامان برسانیم. و صد البته در مشکلات سخت این کمک خواهی بیشتر هم میشود. در گفتاری زیبا از امام رضا علیه السلام آمده است: هرگاه برای شما پیش آمد سختی روی داد، به وسیله ی ما از خداوند کمک طلب کنید. این است سخن خداوند که می فرماید: برای خدا اسماء نیکویی است، او را به آنها بخوانید. آنگاه امام رضا علیه السلام فرمودند که امام صادق علیه السلام چنین گفته اند: به خدا سوگند ما نام های نیکوی خداوند هستیم که از احدی عملی پذیرفته نمیشود مگر به وسیله ی معرفت ما، سپس امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند را بوسیله ی آنها (ائمه علیهم السلام) بخوانید. تفسیر عیاشی 2/42
آری خداوند در این هستی برای رسیدن به هر چیزی راهی قرار داده و شاهراه عبور تمامی خواسته های ما را از مسیر اهل بیت علیهم السلام مقرر فرموده است؛ لذا باید با شناخت صحیح این مسیر و گام برداشتن در آن به سعادت دنیوی و اُخروی برسیم. در پایان ذکر این مطلب شایسته است که ما وظیفه داریم از مسیر مشخص شده خدا را بخوانیم و به ائمه علیهم السلام در مشکلات توسل داشته باشیم و صد البته خودمان هم تلاش کنیم. آنگاه در پایان نتیجه را به خدا بسپاریم؛ چرا که شاید در نظر ما چیزی مطلوب باشد ولی خیر ما در آن نباشد و بلعکس. پس توسل و تلاش از سوی ما و نتیجه دادن از سوی خداست.
در این سخن حضرتش دوستی و دشمنی با دوستان و دشمنان ائمه علیهم السلام را در امتداد دوستی و دشمنی با خدا آورده است و این از آن جهت است که مقام ولایت ائمه در امتداد ولایت خداوند متعال است. آنجا که در قرآن کریم حق تعالی میفرماید: از خدا و رسولش و اولیای امر (ائمه علیهم السلام) اطاعت کنیم. از این حدیث و این آیهی شریفه به روشنی بر میآید که آن فردی که با دشمنان ائمه علیهم اسلام در هر شکل و لباسی دشمنی ندارد گویی به مخالفت با خدا برخواسته است. نکتهی قابل تأمل این است که امام میفرمایند دشمنی با دشمنان نه دوست نداشتن دشمنانو یعنی این مطلب که نباید با دشمنان ائمه دوست بود که امری بدیهی است در گام بعدی باید آنان را نیز دشمن داشت و در دل نسبت به آنان احساس تنفر کرد. این دشمنان را هم یا خدا و ائمه در گذشته مشخص کردهاند مثل ابولهب که در قرآن نفرین شده یا یزید که در زیارت عاشورا و یا مصادیقی برای دشمن ائمه ذکر کردهاند که شامل حال افراد و گروههایی در زمانهی ما میشود. امید که ما با درک درست از زمانه بر اساس کلام الهی خداوند متعال و ائمهی اطهار علیهم السلام در انتخاب دوستان و دشمنانمان ملاک خدایی یا غیر خدایی بودن را فقط قرار دهیم و بس.
به گزارش شيعه آنلاين، شبکه خبری المیادین که دفتر مرکزي آن در بيروت پايتخت لبنان است دقايقي پيش در خبری فوری از برخورد يک خمپاره به نزديکي حرم مطهر حضرت زینب کبري سلام الله عليها خبر داد.گفته مي شود اخبار و اطلاعات دقيقي از حجم تلفات اين حمله تروريستي در دست نيست اما الميادين خبر داده که "انس الروماني" مدير اداري حرم مطهر حضرت زينب بر اثر اين حمله خمپاره اي به شهادت رسيد. اين شبکه ماهواره اي در ادامه افزود: به رغم شهادت مدير اداري حرم حضرت زينب سلام الله عليها، اما اين حرم مطهر آسيبي نديد زيرا محل برخورد خمپاره چند متر با ديوار حرم فاصله داشته است. گفتني است پس از اين حمله تروريستي، فورا گروه شهيد مهندس "أنس الروماني" توسط تعدادي از نيروهاي کميته مردمي دفاع از حرم حضرت زينب سلام الله عليها تشکيل و اعلام موجوديت کرد. اين گروه در واکنش به حمله تروريستي امروز، با استفاده از موشک و انواع سلاح ها حملاتي را به مخفيگاه هاي تروريست ها در منطقه "حجيره" در حومه منطقه "سيده زينب" انجام دادند که در اين حملات تعدادي از تروريست هاي مسلح به هلاکت رسيدند و تعدادي از مخفيگاه هاي آنان تخريب شد. |
السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین(ع)
السلام علیک یا علی بن الحسین(ع)
السلام علیک یا ابو الفضل العباس(ع)
السلام علیک یا بقیه الله یا صاحب الزمان(عج)
میلاد با سعادت امام حسین و سجاد و امام عصرو علمدار کربلا بر شما مبارک باد.
شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیه الله آمد
با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
سلام عرض میکنم خدمت شما ایام فاطمیه را به همه ی شما دوستان و معلمین و تمامی محبین حضرت فاطمه
الزهرا(سلام الله علیها) تسلیت عرض می کنم.
حکم
|
سطح |
نام استاد |
|
RACE 2a |
آقای همدانی |
|
RACE 2b |
آقای یوسفی |
|
EL 2a |
آقای مهرپویا |
|
EL 2b |
آقای فتحی |
|
PRE 1 |
آقای یوسفی جم |
سال نو مبارک -علی حکم-۲۹/۱۲/۱۳۹۱
بسم الله الرّحمن الرّحيم
دعای رؤیت(ديدن) حضرت مهدی علیه السّلام
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس بعد از هر نماز واجب این دعا را بخواند، امام "م ح م د" فرزند حسن علیه و علی آبائه السّلام را در بیداری یا خواب میبیند:
قواعــد از کلیــه دروس مــی آید.
۱۴ صیـغه ماضی و ۶ صیغه غایـب مضارع مـی آید.
حضرت علی (علیه السلام)
مولا متقیان علی (علیه السلام)
.:. افت زندگی بی برنامگی است .:.
امیر المومنین علی (علیه السلام)
امام رضا (علیه السلام):
کسی که می خواهد عزیز ترین مردم باشد باید در نهان و آشکار تقوای خدا را پیشه سازد.
فقه الرضا (ع)/صفحه ۳۸۱
تعريف فعل مضارع: فعلي است كه انجام گرفتن كار ياروي دادن حالتي را در زمان حال بيان مي كند.مثل: يَقْرَأُ= مي خواند.
حروف مضارع: أ – ت – ي- ن = كه در كلمه اتين جمع شده است.